º

dimecres, 29 d’abril del 2015

Tècniques d'improvisació


ACTIVITATS D’IMPROVISACIÓ A L’AULA

Vull compartir amb tots vosaltres algunes estratègies d'improvisació que es poden utilitzar en qualsevol àrea o moment del dia.
Per què són importants aquestes activitats? Resposta clara i senzilla; Per ajudar als nens i nenes a desenvolupar i millorar les seves competències comunicatives, expressives i imaginatives. 

ACTIVITAT 1. OMPLIR BUITS

En un espai els nens i nenes han d’omplir els buits tot movent-se per aquest espai. El mestre estableix un nombre de l’1 al 10 de diverses velocitats. L’1 és la més lenta i la 10 la més ràpida. Primer de tot, el mestre va dient números a l'atzar i els infants han d'adaptar-se al ritme. Llavors, el mestre estableix les normes següents: mentre es camini per l’espai, els alumnes s'han d’ignorar els uns als altres. Després, mirar i somriure. Tot seguit, saltar i fer crits potents de ràbia o d’alegria. Finalment, abraçar-se els uns als altres. 

ACTIVITAT 2. FEM MASSATGES

En parelles, els nens i nenes es fan massatges. Primer de tot, acariciar i fer massatges suaus a la part central de l’esquena. Tot seguit, posant la mà de forma còncava,  picant (sense fer mal) l’esquena de la parella. A continuació, amb les dues mans, espolsat l’esquena, fent uns moviments ràpids. 

ACTIVITAT 3. ESTÀTUES

Aquesta dinàmica consisteix en què una persona es posa al mig de la rotllana i fa un tipus d’estàtua. Quan la fa, un altre membre de la rotllana s’hi incorpora i en fa una altra relacionada amb la primera. El primer en entrar, surt i s’hi posa un altre, i així successivament. Llavors, es fa la mateixa activitat però amb les dues estàtues interactuant entre sí.

ACTIVITAT 4. CREAR UNA HISTÒRIA

En rotllana, una persona del grup-classe es gira d’esquena als altres. Aquests, escullen un tema i han de fer una pluja de paraules relacionades amb el tema que han triat. Per exemple, amb el tema “les colònies”, els participants hauran de dir paraules com: llitera, llanterna, foscor, piscina, etc. Al cap d’un minut, la persona que estava d’esquena es gira i amb les paraules que ha escoltat i recordat, s’haurà d’inventar una història utilitzant alguns d’aquests mots.

ACTIVITAT 5. L'AMPOLLA

En aquesta activitat, ens posem tots els membres del grup en cercle i drets i un de nosaltres té una pilota. La persona que té la pilota ha de dir una paraula i passar la pilota a algú altre. El que rep la pilota, ha de dir una paraula relacionada amb la que ha dit la persona que li ha passat la pilota. Exemple: si jo dic “patinatge” i passo la pilota a un company, aquest podria dir “gel”.


Espero que us siguin útils!!! FINS UNA ALTRA!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada