º

dijous, 9 d’abril del 2015

COM FOMENTAR UN BON CLIMA A L’AULA?

En el cas dels nens i les nenes, dos dels espais fonamentals a tenir en compte són l’escola i a casa. Per tant, mestres  i família han de potenciar i treballar les relacions que els infants estableixen entre ells. 
Per això, és IMPORTANTÍSSIM tenir en compte els elements següents:

Rol del mestre. Cal que mostri desig de voler crear un lligam afectiu i aconsegueixi transmetre-ho als alumnes. Si un mestre mostra desig per la lectura, probablement els seus alumnes mostrin desig per la lectura.

Establir unes normes no és sinònim d’autoritat, sinó de seguretat perquè comprenem que hi ha determinades accions que no es poden dur a terme en llocs concrets. Per exemple, sabem que a la biblioteca no podem cridar i això ens aporta la seguretat que en aquest espai estarem còmodes per realitzar tasques que requereixen silenci. A l’aula, els nens i les nenes han de conèixer bé les normes i cal que se’ls parli sobre què són els límits i les conseqüències que se'n desencadenen.

Educació emocional. És fonamental reforçar els aspectes positius dels alumnes perquè tinguin més autoestima i vegin que les coses els poden anar bé, que se’n surten i que poden tirar endavant. Quan un alumne se sent segur, estimat, respectat dins l’aula és quan se sent feliç. Si un nen o nena és feliç a l’aula tindrà desig per aprendre i estarà motivat per assolir nous aprenentatges.

Bon clima de confiança i respecte a l’aula permetrà als alumnes sentir-se acollits, segurs i còmodes i així, crear un espai òptim per a l’aprenentatge i per establir vincles amb els altres. Perquè això sigui possible cal reconèixer i acceptar la diversitat d’intel·ligències de l’alumnat. D’aquesta manera generarem confiança i donarem pas a l’expressió d’emocions.

Espero que aquests consells us puguin ajudar! Penseu que caldria tenir en compte algun altre aspecte? 

1 comentari:

  1. Molt bon post per començar el blog Maria. El primer que s'ha de fer és establir una bona convivència a l'aula perquè l'educació no sigui un càrrega sinó tot el contrari.
    A molts professors els aniria bé llegir-ho per poder millorar molts aspectes.
    Ànims i endavant amb el blog molta sort!

    ResponElimina